Re: Kruhová křizovatka u Pyramidy
Napsal: 24 zář 2015 11:01
Jezdím přes Nepomuk jednou dvakrát do měsíce. Byl jsem překvapen, když se začal stavět kruhový objezd v místech, kde je to zcela protismyslné.
Kruhové objezdy jsou vhodné tam, kde je z více příjezdů zhruba stejná intenzita dopravy. Zde v Nepomuku je situace opačná, nejméně 90 % projíždí ve směru Písek - Plzeň. Všechna vozidla, o to více kamiony, musí před kruhovým objezdem zpomalit, pomalu projet kruhový objezd a za kruhovým objezdem zase zrychlit. To znamená oproti stávajícímu stavu více hluku a více výfukových plynů. Při dopravních špičkách se budou u objezdu tvořit kolony, které zde dříve nebyly. Další hluk a výfukové plyny. Kruhový objezd zbytečně zabral plochu zeleně, která mohla u stávající silnice hluk a prach redukovat.
Správným řešením bylo vybudovat moderní průsečnou křižovatku s inteligentně řízenou světelnou signalizací. Vozidla v hlavním směru Písek - Plzeň by měla trvale volný průjezd bez zpomalování a rozjíždění. Pouze v případě příjezdu vozidel z ostatních směrů by byla vozidla v hlavním směru krátce zastavena. Inteligentní řízení obsahuje i možnost vystavení červené, pokud se vozidlo blíží ke křižovatce větší než povolenou rychlostí. Jedinou nevýhodou tohoto řešení je nutnost údržby světelné signalizace.
Škoda, že při rozhodování o podobě křižovatky nebylo zvoleno pro motoristy, pro místní občany i pro přírodu příznivější řešení.
Kruhové objezdy jsou vhodné tam, kde je z více příjezdů zhruba stejná intenzita dopravy. Zde v Nepomuku je situace opačná, nejméně 90 % projíždí ve směru Písek - Plzeň. Všechna vozidla, o to více kamiony, musí před kruhovým objezdem zpomalit, pomalu projet kruhový objezd a za kruhovým objezdem zase zrychlit. To znamená oproti stávajícímu stavu více hluku a více výfukových plynů. Při dopravních špičkách se budou u objezdu tvořit kolony, které zde dříve nebyly. Další hluk a výfukové plyny. Kruhový objezd zbytečně zabral plochu zeleně, která mohla u stávající silnice hluk a prach redukovat.
Správným řešením bylo vybudovat moderní průsečnou křižovatku s inteligentně řízenou světelnou signalizací. Vozidla v hlavním směru Písek - Plzeň by měla trvale volný průjezd bez zpomalování a rozjíždění. Pouze v případě příjezdu vozidel z ostatních směrů by byla vozidla v hlavním směru krátce zastavena. Inteligentní řízení obsahuje i možnost vystavení červené, pokud se vozidlo blíží ke křižovatce větší než povolenou rychlostí. Jedinou nevýhodou tohoto řešení je nutnost údržby světelné signalizace.
Škoda, že při rozhodování o podobě křižovatky nebylo zvoleno pro motoristy, pro místní občany i pro přírodu příznivější řešení.