Opravy silnic
Pravidla fóra
Toto je staré diskusní fórum, bez možnosti přidávat příspěvky. Od 01.01.2018 najdete nové diskusní fórum na adrese http://diskuzni-forum.nepomuk.cz/.
Dodržuje Kodex diskutéra http://muj.idnes.cz/dukaty_info.asp?y=s ... kutera.htm. Porušení těchto zásad může mít za následek smazání příspěvku bez předchozího upozornění.
Přihlédněte, prosím, také k Desateru zásad etické a účinné diskuze http://www.agora-praha.cz/page-57/desat ... ne-diskuze.
Chcete upozornit na závadu na veřejném osvětlení, nepořádek na ulici, nedostatky v zimní údržbě atp.? Obraťte se rovnou na technické služby města Nepomuku – e-mail: info.ts@urad-nepomuk.cz, tel.: 606 064 933.
Přicházíte s jiným konkrétním nápadem, připomínkou, věcnou kritikou? Sdělte svůj podnět přímo městskému úřadu! E-mail: posta@urad-nepomuk.cz, tel.: 371 519 711. Děkuje Vám za Váš zájem o naše město!
Nebo použijte
Toto je staré diskusní fórum, bez možnosti přidávat příspěvky. Od 01.01.2018 najdete nové diskusní fórum na adrese http://diskuzni-forum.nepomuk.cz/.
Dodržuje Kodex diskutéra http://muj.idnes.cz/dukaty_info.asp?y=s ... kutera.htm. Porušení těchto zásad může mít za následek smazání příspěvku bez předchozího upozornění.
Přihlédněte, prosím, také k Desateru zásad etické a účinné diskuze http://www.agora-praha.cz/page-57/desat ... ne-diskuze.
Chcete upozornit na závadu na veřejném osvětlení, nepořádek na ulici, nedostatky v zimní údržbě atp.? Obraťte se rovnou na technické služby města Nepomuku – e-mail: info.ts@urad-nepomuk.cz, tel.: 606 064 933.
Přicházíte s jiným konkrétním nápadem, připomínkou, věcnou kritikou? Sdělte svůj podnět přímo městskému úřadu! E-mail: posta@urad-nepomuk.cz, tel.: 371 519 711. Děkuje Vám za Váš zájem o naše město!
Nebo použijte

Opravy silnic
Nejsem odborník, ale může mi někdo prosím vysvětlit, proč se silnice 1.třídy, která nevykazuje žádné vady, musí odfrézovat a položit nový povrch ??? Proč se neopraví raději komunikace, připomínající tankodrom ? Vím, ŘSD nemá v gesci "trojky", ale hospodaření připomíná stát s Bosporem... Za každou cenu utratit...
Re: Opravy silnic
Přidávám se k dotazu. Nechápal jsem to poskakujicí na čerstvě vohoblovaný silnici,nechápal jsem to jedoucí přes záplaty,a nechápu to ani dneska,kdy se malovaly nový bílý lajny ... 

Re: Opravy silnic
Budou volby,je třeba ukázat jak se někdo stará.A na trojce třeba v Tojicích by bylo vidět prd.
Re: Opravy silnic
Tak pokud je toto pravda, pak je to ještě horší, než jsem si představoval. Zbytečně vyhozené peníze. Podobná předvolební akce probíhá u Spáleného Poříčí, tam to zdůvodňovali tím, že se trochu zužila silnice pod minimum pro 1. třídu... Tak se 3 km odfrézují a položí se nová balená. Co naděláme...
Re: Opravy silnic
Nevím po pravdě, jestli opravdu čtu odpověď člena zastupitelstva města Nepomuk.
Re: Opravy silnic
čtete názor pana Holuba, to že je zastupitel a radní s tim přece nemá nic společnýho, a vlastně napadá vás nějakej lepší důvod proč řsd opravuje silnici která to ani nepotřebovala?
Re: Opravy silnic
Dost jezdím a koukám kolem sebe ,pokud nemám pravdu,potom existuje celorepublikový přírodní zákon o kulminaci lidské blbosti
a to tak že dosahuje svého vrcholu vždy v létě před podzimníma volbama .
a to tak že dosahuje svého vrcholu vždy v létě před podzimníma volbama .
Re: Opravy silnic
Mne naopak prkvapilo, ze vytluky v Blatenske ulizi opravovali jako pred 50. lety nalitim asfaltu a posypanim drti. Mozna do budou jeste kazdy mesic na tom samem miste az do voleb opakovat.
- Slava P
- Příspěvky: 109
- Registrován: 18 lis 2014 17:11
- Jméno a příjmení: Slavomír Popule
- Bydliště: Nepomuk
Re: Opravy silnic
Opravy na silnici I/20 v úseku přibližně od nového kružáku u Pyramidy až k odbočce na Soběsuky jsem zažil ve všech fázích. Jako laik tu opravu také nechápu. Jak jsem zjistil, tak v Nepomuku v tom nejsme sami, podobně nechápavě kroutí hlavou lidé po celé republice, a to nejen v časech předvolebních.
Údajně zbytečné opravy silnic I. třídy se už řešily také jinde, dokonce i přes kancelář místně příslušného poslance či senátora. Odpověď ŘSD na otázku "Proč byl opravován úsek na první pohled nepoškozené vozovky" bývá zpravidla dlouhá a dokazující, že k opravě se přikročit muselo, a že v žádném případě nejde o plýtvání veřejnými financemi.
"ŘSD je majetkovým správcem dálnic a silnic I. třídy a mimo jiné zajišťuje provádění běžné údržby a oprav v souladu se zákonem č. 13/1997 (Zákon o pozemních komunikacích). Při opravách se vychází ze sledování poruch a diagnostiky vozovek. Součástí diagnostiky je mimo jiné měření únosnosti vozovky a laboratorní rozbor živičných směsí. Výsledný návrh technologie opravy je dále posuzován ve vztahu k dopravní intenzitě v dané lokalitě.
Diagnostika úseku silnice provedená akreditovanou firmou v oboru silničního hospodářství konstatovala nevyhovující stav vozovky... Na vozovce se tvoří trhliny, objevují se vyjeté koleje do 20 mm, na povrchu došlo ke ztrátě protismykových vlastností, bylo nutné zamezit zatékání vody do obrusné vrstvy a budoucímu tvoření výtluků atd.
Pouhým okem postřehnutelný "dobrý" stav silnice je často jen zdánlivý. Opravy prováděné naší organizací jsou důvodné a sledují jediný cíl, a to je zajištění bezpečnosti provozu námi spravovaných pozemních komunikací v nejvyšší možné míře.
S úctou ředitel místně příslušné správy ŘSD"
Tiskový mluvčí by to celé shrnul asi takto: „Na první pohled sice silnice vypadala v pořádku, avšak podle vyjádření Ředitelství silnic bylo vhodné cestu opravit v době, kdy není povrch ještě tak rozbitý, protože taková oprava vyjde levněji a déle vydrží. Pokud by se nechaly práce na později, muselo by se již postupovat pomocí nákladnějších a náročnějších metod."
Údajně zbytečné opravy silnic I. třídy se už řešily také jinde, dokonce i přes kancelář místně příslušného poslance či senátora. Odpověď ŘSD na otázku "Proč byl opravován úsek na první pohled nepoškozené vozovky" bývá zpravidla dlouhá a dokazující, že k opravě se přikročit muselo, a že v žádném případě nejde o plýtvání veřejnými financemi.
"ŘSD je majetkovým správcem dálnic a silnic I. třídy a mimo jiné zajišťuje provádění běžné údržby a oprav v souladu se zákonem č. 13/1997 (Zákon o pozemních komunikacích). Při opravách se vychází ze sledování poruch a diagnostiky vozovek. Součástí diagnostiky je mimo jiné měření únosnosti vozovky a laboratorní rozbor živičných směsí. Výsledný návrh technologie opravy je dále posuzován ve vztahu k dopravní intenzitě v dané lokalitě.
Diagnostika úseku silnice provedená akreditovanou firmou v oboru silničního hospodářství konstatovala nevyhovující stav vozovky... Na vozovce se tvoří trhliny, objevují se vyjeté koleje do 20 mm, na povrchu došlo ke ztrátě protismykových vlastností, bylo nutné zamezit zatékání vody do obrusné vrstvy a budoucímu tvoření výtluků atd.
Pouhým okem postřehnutelný "dobrý" stav silnice je často jen zdánlivý. Opravy prováděné naší organizací jsou důvodné a sledují jediný cíl, a to je zajištění bezpečnosti provozu námi spravovaných pozemních komunikací v nejvyšší možné míře.
S úctou ředitel místně příslušné správy ŘSD"
Tiskový mluvčí by to celé shrnul asi takto: „Na první pohled sice silnice vypadala v pořádku, avšak podle vyjádření Ředitelství silnic bylo vhodné cestu opravit v době, kdy není povrch ještě tak rozbitý, protože taková oprava vyjde levněji a déle vydrží. Pokud by se nechaly práce na později, muselo by se již postupovat pomocí nákladnějších a náročnějších metod."
- Slava P
- Příspěvky: 109
- Registrován: 18 lis 2014 17:11
- Jméno a příjmení: Slavomír Popule
- Bydliště: Nepomuk
Re: Opravy silnic
Dnes jsem kontaktoval ŘSD v Plzni a dozvěděl se důvod oprav, které se staly předmětem této diskuse. -
Sehnat někoho kompetentního a celé věci znalého nebylo snadné, ale podařilo se. Hezky od ředitele a vedoucího k paní Dvořákové, pak k panu Vebrovi a nakonec k panu Křovákovi.
Pan Pavel Křovák - mimo jiné také provozovatel muzea Trabantů - mi milerád odpověděl.
"Po zimě byla najatou firmou na průtahu Nepomukem provedena diagnostika vozovky, která v několika místech prokázala drobná poškození povrchu, resp. obrusné vrstvy vozovky, která má tloušťku 4 cm, a dále byly zjištěny drobné nedostatky ve vodorovném značení.
Proces od vyhodnocení diagnostiky až k samotné opravě nějaký čas trvá, proto se opravovalo až koncem května.
Vady povrchu nejsou v této fázi poškození pro laiky rozpoznatelné, ale byly tam, jinak by se k opravě nepřikročilo.
Oprava obrusné vrstvy je rychlá, levná a prodlouží životnost vozovky o řadu let. Pokud by se silnice nechala tak, jak byla, bylo by po čase nutné provádět opravy zdlouhavější a nákladnější, které by mj. znamenaly také zásahy do hlubších struktur vozovky a s tím by mohly být spojené nepříjemné uzavírky či omezení provozu."

Sehnat někoho kompetentního a celé věci znalého nebylo snadné, ale podařilo se. Hezky od ředitele a vedoucího k paní Dvořákové, pak k panu Vebrovi a nakonec k panu Křovákovi.
Pan Pavel Křovák - mimo jiné také provozovatel muzea Trabantů - mi milerád odpověděl.
"Po zimě byla najatou firmou na průtahu Nepomukem provedena diagnostika vozovky, která v několika místech prokázala drobná poškození povrchu, resp. obrusné vrstvy vozovky, která má tloušťku 4 cm, a dále byly zjištěny drobné nedostatky ve vodorovném značení.
Proces od vyhodnocení diagnostiky až k samotné opravě nějaký čas trvá, proto se opravovalo až koncem května.
Vady povrchu nejsou v této fázi poškození pro laiky rozpoznatelné, ale byly tam, jinak by se k opravě nepřikročilo.
Oprava obrusné vrstvy je rychlá, levná a prodlouží životnost vozovky o řadu let. Pokud by se silnice nechala tak, jak byla, bylo by po čase nutné provádět opravy zdlouhavější a nákladnější, které by mj. znamenaly také zásahy do hlubších struktur vozovky a s tím by mohly být spojené nepříjemné uzavírky či omezení provozu."

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů