(Naskenovaný papír v obrazové podobě přikládám k tomuto příspěvku)
Možnost registrace k odběru SMS zpráv mě hned zaujala, neboť něco podobného tu už bylo v roce 2012 a skončilo to neslavně.
Ještě teď mám v živé paměti, jak jsem se v červenci 2012 na výzvu vedení města registroval k odběru SMS zpráv a obdržel text oznamující, že jsem byl přihlášen do adresáře občanů pro posílání SOS zpráv v rámci “komunikačního, varovného a vyrozumívacího systému Plzeňského kraje”. Pak se víc než rok nic nestalo, což mne přivedlo k tomu, abych se zeptal tehdejšího starosty Václava Kováře.
Starosta Kovář mi v září 2013 jasně odpověděl, že za rok se do systému příhlásilo sotva 50 čísel (a z toho minimálně 10 patří samotným úředníkům MěÚ), takže se zpráv poslalo jen pár, celý systém je stále ve zkušebním provozu, a aby to mělo nějaký smysl, tak se musí přihlásit víc lidí.
Když jsem 18. prosince 2013 dostal SMS oznamující, že dne 19. 12. se bude konat veřejné zasedání zastupitelstva, bláhově jsem se domníval, že se začalo blýskat na lepší časy. Nezačalo.
8. ledna 2014 jsem sice ještě dostal zprávu, která oznamovala, že “v souvislosti s poruchou na vodním přivaděči nepoteče ve Dvorci voda”, ale tato druhá SMS zpráva byla zároveň zprávou poslední.
Tehdejší informační SMS se díky minimálnímu zájmu občanů – a také nepříliš velké propagaci ze strany města – staly mrtvě narozeným projektem.
Nepotká tento nový projekt stejný osud? Vždyť už samotný start nevypadá moc slibně. Městské webové stránky o info SMS mlčí a stejné je to s Nepomuckými novinami. Nějaký vložený papír, to nebudí moc důvěry, zvlášť s ohledem na předchozí neblahé zkušenosti.
Za oběma systémy (původním http://www.krizoveinfo.cz/ a teď nabízeným http://www.infokanal.cz/) stojí stejná firma, KONZULTA Brno, a. s. Co si o tom mám myslet, to nevím, ale nic slušného mne nenapadá ...
Jako prostý občan s jedním telefonem mohu pro informační SMS zprávy udělat jen jediné, znovu se registrovat a doufat, že to konečně k něčemu bude.
V mé mysli však stále hlodají pochyby, zda to nebude další zbytečná registrace, další ztráta času, další marné doufání.
Ptám se tedy vedení města: Co se stane, když zájem občanů bude opět minimální? Bude město posílat SMS zprávy třeba jen hrstce občanů, nebo bude jako minule čekat, až nás bude víc a nakonec z toho nebude nic?
Tím končím a jdu se registrovat ...

